Vypečený obchod
Zboží přišlo po týdnu. Jaké však bylo moje překvapení, když kromě pár kousků inzerovaného oblečení velikosti 128 obsahovala krabice zhruba stejný počet oblečení dívčího a dámského a oblečení na dítě stáří přibližně tří let. Pomíjím tedy skutečnost, že obsahovala i zboží potrhané a špinavé.
Pak začala tedy moje konverzace s majitelkou internetového obchůdku. Byla velmi překvapena, že nemám zájem o dívčí oblečení ve velikosti 140 a argumentovala tím, že mi přidala nějaké oblečení zadarmo, tak co bych chtěla. Snažila jsem se argumentovat tím, že nechci nic zadarmo, chci jen to, co jsem si objednala – chlapecké oblečení ve velikosti 128.
Dozvěděla jsme se, že chlapci dneska nosí i růžové mikinky ze srdíčkem a velikost 110 je osmiletému dítěti akorát. Přiznám se, že nakonec jsem to vzdala. Dívčí oblečky rozdala kamarádkám, použitelné chlapecké vyprala a zbytek vyhodila. Chvíli jsme váhala nad bundou beránkem, kvůli které jsem objednala jeden balík. Na fotce vypadala krásně. Realita? Díry na rukávech, navíc špinavá. Prát v pračce se nesmí, což znamená investici 200 korun do čistírny. Snažila jsem se spaní docílit dohody alespoň ohledně bundy. Chtěla jsem ji poslat zpátky, ať mi vrátí peníze. Po čtrnácti dnech tahanic paní stanovila podmínky – buď tedy vrátím neporušené oba balíky, nebo nic. No, asi nemělo smysl připomínat ji obchodní zákoník, kterým by se měla jako internetový prodejce řídit…
![]() |
Jedno tričko širší než delší, druhé oprané tak, že obrázek mizí, uprostřed mikinka módní tak před dvaceti lety – zásilka inernetového obchudku.
Podobnou zkušenost ostatně měla i kolegyně.
„Přes net nakupuju hodně, hlavně na mimibazaru dětské oblečky a ještě se mi nestalo, že bych se spálila, napsala mi. „Kupuji hlavně věci, které se u nás nedají sehnat, naposledy třeba overálky na spaní ve velikosti 98. Taky jsem tam objednávala nepropustné plavečky, ale taky hračky. Odrážecí auto mi přišlo bez volantu, ale paní ochotně poslala jen volant. Mimibazar.cz tedy mohu jen doporučit.
Rozhodně ale doporučit nemohu třeba www.xcomputer.cz,. Objednávala jsem krátce před Vánoci MP4 s tím, že mi stačí, pokud mi ji doručí do 4.1. Garantovali poslat den po připsání platby, ta jim odešla na konci prosince, ale protože měl přepravce volno, nebyli schopni zboží doručit jinak. To mi řekl onen přepravce, v xcomputer nereagovali ani na maily ani na telefony. Přepravce o dovolené informoval už na začátku prosince, xcomputer ale své zákazníky ne. To jak rychle to doručí, bylo přitom při rozhodování prioritou. O peníze jsem se dohadovala měsíc, nakonec poslali vše včetně poštovného.
Matrace od Dormeo také přišly v pořádku a včas. Tam mě ale zase trochu vadilo, že mi okamžitě po objednávce volala paní, která mi nabízela členství a další výrobky Dormeo. Musela jsem jí říct, že jsem objednávku už udělala a opravdu nic jiného už nechci.. Byl tam ještě jeden malý zádrhel, kdy mi paní slíbila den dopředu zavolat, abych mohla poměrně vysoký obnos vybrat a hlavně být doma. To ale neudělala a přepravce mi zavolal 10 minut před tím, než byl u nás doma. No a já byla 50 km daleko, takže bylo pak docela dlouhé dohadování, kdy on trval na tom, že si pro to mám přijet a já na tom, aby přijel druhý den…“
Kamarádka Linda na internetu zase prodává: „Vyzkoušela jsem více bazárků, někde šly dětské oblečky a hračky na dračku hned, jinde jsem musela inzerát rušit. Většinou byla komunikace bez problémů, ale naly se maminky, které si věci zarezervovaly, měly poslat peníze a pak už se neozvaly. Já pak musela znovu dávat inzerát.“
A jaké máte vy zkušenosti s nákupy po internetu? Jaký server a který prodejce vám připadají seriozní a od koho byste raději už nikdy nic nekoupili?