On-line nákupy PDF Tisk Email
Neděle, 20 Červenec 2008 18:57

„Tak jsem si ten řetízek nakonec objednala na internetu a představ si, vyjde mě jen na tři stovky, tak jsem za ušetřené peníze ještě Kačence objednala pěkné odrážedlo. Platila jsem kartou předem, tak jsem ušetřila na poštovném a ještě mi to přivezou až domů.“ Hlásila mi hned ve dveřích při zouvání kamarádka. „A jsi si jistá, že ti opravdu přijde? A co když se ti to nebude líbit nebo to budeš chtít reklamovat?“ Ptala jsem se jí nedůvěřivě. Jak je s nakupováním na internetu a u různých zásilkových společností?

Podle zákona můžete zboží objednané přes internet nebo zásilkové obchody jednoduše vrátit do 14 dnů (mimo zvukových a obrazových nosičů). Jenže firmy často používají triky, kdy třeba na balíček dají přelepku, že po otevření je zboží nevratné a hádejte se že? Nebo Vám jednoduše peníze zpět prostě nepošle a to už je na delší jednání ke kterému musíte přizvat buď policii nebo alespoň Českou obchodní inspekci. Také dodací lhůtu má každý obchod jinak dlouhou a vyplatí se podívat do obchodních podmínek. Pokud se zásilka opozdí a vy ji nemáte předem zaplacenou, nemusíte ji přebírat. Jestli už jste ale zaplatili předem, musíte holt čekat a urgovat. Záruku musíte mít vždy dva roky i na zlevněné zboží, reklamace je ale poněkud pracnější. Vyplatí se nejdříve prodejci zavolat a také si okopírovat vše, co mu posíláte. Veškeré reklamované věci samozřejmě posílejte jen doporučeně.

Moje zkušenosti jsou takové, že jediné, co objednám na internetu je dovolená přes ověřený server a mám jeden oblíbený obchůdek s hračkami, kde mi vždy vyšli vstříc. Zboží z katalogu mi nedošlo ani po měsíci (přestože mě paní na telefonu ujišťovala, že do měsíce bude), takže jsem si plavky na dovolenou kupovala den před odjezdem a objednané a zaplacené křesílko pro miminko jsem z obchůdku vymáhala měsíc a půl (nejdřív už ho doprodali, pak zas měli problém s dodáním nových a když bylo na skladě, zase založili mou objednávku), když už mi konečně přišlo, užil si ho syn měsíc a pak už ho nebavilo. A jak dopadla má kamarádka? Po řetízku ani vidu ani slechu, prodávající s ní nekomunikuje. Podat na ni trestní oznámení pro podvod, kvůli třem stovkám? Nemá cenu a s tím „obchodnice“ zřejmě počítá. Odrážedlo jí přišlo za tři dny, ale bez volantu. Ochotná paní z e-shopu jí ale do dvou dnů poslala nový. Takže 50 na 50.

Tento článek rozhodně nevybízí, abyste nenakupovali v e-shopech. Naopak takový nákup je velmi příjemný a můžete tak třeba vyřešit Vánoce bez dlouhých front a prodírání se mezi lidmi. Jen dobře vybírejte, kde nakupujete, dejte na doporučení svých přátel a pokud si nejste kvalitou obchodu jistá, raději zaplaťte až při přebírání zásilky.

Nakupujete přes internet nebo zásilkové obchody? Jaké máte zkušenosti?

Aktualizováno Neděle, 20 Červenec 2008 21:47