Sója až pro děti od tří let! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Eva   
Úterý, 20 Květen 2008 23:00

Sóju obyčejně konzumují lidé s bezlepkovou, či diabetickou dietou, ovšem sója je vhodným doplňkem stravy i pokud plánujete miminko a trápí vás hormonální nerovnováha...

Maminky by pak měly vědět, že mléko ze žlutých bobů je ideální formou přísunu vápníku pro růst a stavbu kostí i lecitinu pro činnost mozku. Vyplatí se jej tedy balit na svačinky zejména školákům, ale naopak by se nemělo podávat batolátkům do jednoho roku...

Bez chuti a bez zápachu? Bývávalo!

Do Evropy se prastará luštěnina dostala až koncem 18. století. Pěstovat se začala v Maďarsku, Rakousku, Francii, Itálii i u nás. V Číně ale tato blahodárná rostlinka s fialkovými květy již stovky let posiluje imunitu. Japonci sóju zařazují do zdravého jídelníčku, zvlášť pokud snižují hladinu cholesterolu v krvi. Považují ji totiž za významný zdroj bílkovin, omega 3 a 6 mastných kyselin, antioxidantů, aminokyselin a minerálních látek.

Sója je skutečně bohatá na mangan, železo, zinek, fosfor, draslík, hořčík, vitamín D, B, E, ale dietologové ji přesto doporučují zařadit do dětského jídelníčku až od tří let a zároveň ji doplňovat ovocnými a zeleninovými šťávami s vitamíny A a C.

Místo párků tofu sýry

Gurmáni dnes dobře ví, že jíst zdravě neznamená trpět hlady. Jak si můžete pochutnat na sóji?

Jako na zdravém čokoládovém mléce, či vanilkovém dezertu. Vysrážením lisovaného mléka se pak připravuje sojový tvaroh, který sice obsahuje minimum soli, ale zato je dnes již pikantně ochucován kořením a oříšky. Na trhu se tak můžete setkat se zeleninovou, mandlovou, či pistáciovou verzí. Kuriozitkou a skvělou inspirací pro chalupáře je tofu uzené, či tofu na grilu.

Dobrou chuť .-)

Aktualizováno Úterý, 20 Květen 2008 12:27