For Kids
28. 11. 2014 České ženy jsou vnímavější k vůním a muži o tom vědí PDF Tisk Email
Napsal uživatel redakce   
Úterý, 10 Březen 2015 19:49
01Sedm z deseti českých mužů si myslí, že ženy vnímají vůně citlivěji. Dospěli k tomu odborníci z AROMA&THERAPY by Stephen Cordina, když srovnávali ve výzkumu čichové vjemy českých mužů a žen. Muži nejspíše netuší, že ženy k tomu mají předpoklady už od pravěku. Zatímco muži lovili, ženy byly sběračkami. Odlišit jedlou bobuli od jedovaté jim pomáhal právě čich. I proto si v moderní době oblíbily aromaterapii.

Když posuzujeme citlivost nosu, ženy tedy vedou. Tuto skutečnost ověřila nová značka přírodní kosmetiky na vzorku české populace, který obsahoval stejný počet žen a mužů. Na otázku, zda ženy vnímají vůně citlivěji, než muži, odpovědělo stejné množství respondentů obou pohlaví.

 

České ženy svému čichu věří, 66 % z nich si myslí, že jej má žena citlivější, než muž. Muži v 70 % uznávají, že ženy rozliší vůně lépe. Překvapivá pak není odpověď žen na to, zda vůni v přítomnosti svého muže vybírají ony nebo partner. Podle žen rozhodnou v 87 % ony samy. „Výzkum nám potvrdil to, co známe z praxe. Ženy jsou na vůně citlivější a více vnímají její pozitivní účinky na psychiku,“ říká Ivan Gašpárek, distributor přírodních produktů ze středomoří AROMA&THERAPY by Stephen Cordina.

Pouze 3% z dotazovaných žen uvedlo, že jim příjemná vůně nezvedne náladu. Celé 4/5 všech oslovených žen si myslí, že aromaterapie má pozitivní účinek na psychiku. Oproti tomu čeští muži na vůni tolik nesázejí, nicméně v její pozitivní účinky přesto věří více než polovina z nich.

02Ženy se dále v průzkumu jasně vyslovily, že preferují přírodní kosmetiku. Na ústupu jsou produkty ovoněné umělými aromaty, trendem je jednoduchost a ekologická řešení. Na to sází i středomořské výrobky z Malty. Revoluční produkt masážního balzámu, který je rozehříván v přírodní aroma-svíčce, obstojí u žen jemnou vůní, ale hlavně svou multifunkčností. „Svíčky jsou ručně vyráběné a obsahují pouze čistě přírodní složky, zatímco svíčky drtivé většiny ostatních výrobců obsahují syntetické látky. Díky sójovému vosku a čistým esenciálním olejům můžete rozehřátý vosk bezpečně aplikovat na pokožku jako zjemňující a zklidňující balzám. Vosk se rozehřívá už při nízké teplotě, takže při použití nepálí. Terapeutické účinky esenciálních olejů jsou tak ještě posíleny absorbováním do pokožky,“ připomíná majitel značky a výrobce Stephen Cordina.

Svíčky jsou vyrobeny z čistě přírodních materiálů, nejsou v nich žádné umělé přídavky. Obsahují proteiny, vlákninu a vitamín E, který je pro kůži výborný antioxidant. Sójové svíčky produkují mnohem méně sazí než svíčky parafínové, jsou tedy vhodnější pro alergiky. Sójový vosk hoří pomaleji a svíčky tak vydrží až o 50 % déle než parafínové. Sójový vosk snadno odstraníte (například z textilu nebo nábytku) horkou mýdlovou vodou. Oproti parafínovým svíčkám uvolňují vonné svíčky ze sójového vosku více vůně.

 

Nejzajímavější čísla z průzkumu


Kdo je podle vás vnímavější k vůním?





 

Muži

Ženy

Celkem





Muži

30%

70%

100%





Ženy

34%

66%

100%





















Když si máte vybrat z vůní produktů, kdo zpravidla rozhodne o výběru?


 

Partner/Partnerka

Celkem





Muži

57%

43%

100%





Ženy

87%

13%

100%





















Zlepší vám příjemná vůně náladu?






 

Ano

Ne

Nevím

Celkem




Muži

61%

15%

24%

100%




Ženy

78%

3%

19%

100%





























Pro více informací nebo fotografií nás kontaktujte:

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ,

http://www.stephencordina.cz/

Ivan Gašpárek, Tel.: +420 720 705 824

Facebook: Aroma&Therapy by Stephen Cordina pro CZ a SK

 

O AROMA&THERAPY by Stephen Cordina

Stephen Cordina je akreditovaný aromaterapeut působící již více než dekádu v alternativní terapii. Je certifikovaný ve výrobě parfumerie a přírodních pleťových produktů. Své praktické zkušenosti získal v Londýně a ve Švýcarsku, v současné době žije na Maltě.

Do svých produktů přenáší svoje získané znalosti a dbá, aby jeho produkty byly pro koncového zákazníka nejen požitkem, ale i přínosem do jeho každodenního života. Osobně dohlíží na přípravu a tvorbu produktů a je tím pádem i zárukou vysoké kvality.