Umíte relaxovat? Aneb jak na podzimní nálady PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jana Abelson Tržilová   
Čtvrtek, 01 Prosinec 2011 08:58
mateskJste spíše letní typ a podzimní mlhavá rána a tma už v pět odpoledne vás ubíjí? Pak byste si měla dopřát pořádnou vzpruhu! Nechte se inspirovat našimi triky, které vás určitě znovu dostanou do formy.


1. Rozcvička jako u moře

Přemluvit se v těchto dnech k nějaké aktivitě je těžké, ale věřte, že překonat únavu se vyplatí. Nejlepší je spojit cvičení i relaxaci dohromady, což umožní třeba cvičení v solných jeskyních. To probíhá totiž v podobných klimatických podmínkách jako u moře za doprovodu relaxační hudby a využívají se prvky z power jógy, dance jógy a pilates. Sůl navíc podporuje odbourávání tuků, zlepšuje krevní oběh. Svaly budou postupně pružnější a štíhlejší, získáte větší kloubní pohyblivost a bude se vám i lépe dýchat.

2. Tahle káva pomůže

Zasportovala jste si hned po ránu? Pak se po sprše namasírujte ještě peelingem. Ideální je například kávový. Peeling s obsahem čerstvě pražené mleté kávy totiž odstraňuje odumřelé povrchové kožní buňky a pokožku krásně vyhladí a navíc krásně prokrví. Po proceduře můžete své tělo ještě provonět tělovým mlékem.

3. Ovocná vzpruha

V obchodech nyní najdete hlavně pomeranče, mandarinky, ananas či kiwi. Využijte je k vitaminovým bombám, jako jsou saláty a koktejly. Tady je jeden skvělý recept: Rozmixujte dva velké oloupané a pokrájené pomeranče s jedním grepem, půlkou citronu a banánu a přidejte 150 ml bílého jogurtu. Na závěr nastrouhejte na dochucení kousíček čerstvého zázvoru. Malinko přisladit se povoluje.

4. Rozjasněte obličej

Ideální přípravky s rostlinným základem jsou regenerační oleje. Ty váš obličej zklidňují, zvyšují pružnost pokožky a podporují její regeneraci. Jsou určené jak pro ochablou pokožku, tak pro suchou, zralou i stárnoucí. A jak na to? Po umytí obličeje naneste na vlhkou pleť několik kapek regeneračního oleje a vzniklou emulzi jemně vmasírujte do pokožky. Pokožka se pak neleskne, zůstává hebká, pružná a vláčná.

5. Mrazivá vzpruha

Pokud hledáte něco, co vás opravdu nabudí, spolehněte se na polárium nebo kryosaunu. Tělo je vystaveno extrémně nízkým teplotám až na minus 196 °C po dobu 1–3 minut. Jde o suchý mráz, takže se těch nízkých teplot nelekejte. Vydržet se to dá! Ideální je jít si po kúře na půl hodiny zacvičit. Tělo zažije opravdový restart, po kterém budete mít energii ještě minimálně dva dny. Léčba mrazem má navíc skvělé účinky na celulitidu!

6. Udělejte si čas na masáž

Co si budeme povídat, kdo už nějakou masáž zkusil, pokud ho tedy „nezmučily“ do úmoru nějaké Thajky, ví své. Je to nejlepší způsob relaxace, uvolnění ztuhlých svalů i dobití baterek. Nejhorší je na tom asi najít si na ni čas a někomu se zdá možná příliš drahá. Pokud to ale umíte se svým miláčkem, tak mu jistě stačí jen naznačit a vhodný dárek třeba k Valentýnu je na světě. A co teprve masáž ve dvou! Připravit ale můžete i masáž svému partnerovi doma a pak plynule přejít na bod 7.

7. Sex jako o dovolené

Vymlouváte se stále, že jste unavená z práce, že nemáte náladu, že vás bolí hlava? Tak s tím okamžitě přestaňte a skočte do postele. Že to ale chce něco neotřelého? Navoďte si v ložnici letní atmosféru a zahrajte si na „sex na pláži". Trochu víc zapněte topení, přes postel přehoďte plážovou deku, skočte do plavek a nezapomeňte se natřít olejíčkem, ať se „nespálíte".

8. Osprchujte se vitaminem C

Pokud chcete svému tělu dopřát doma pořádnou dávku vitaminu C, můžete si pořídit i vitaminovou Aroma sprchu. Stojí sice kolem 3000 korun, ale z vašeho sprchování se stane zvláštní zážitek. Do hlavice se totiž vloží speciální kapsle obsahující koncentrát z 3000 citronů. Tento aromatický gel je vyroben zcela z přírodních látek. Příjemná vůně se šíří celým prostorem a navíc uklidňuje, stimuluje a povzbuzuje.
„U nás užíváme vitaminovou sprchu před a po koupeli ve floatingové vaně, která simuluje koupání jako v Mrtvém moři. Výhodou této sprchy je i její materiál, který eliminuje chlór z vody," popisuje Alena Švábová z altea-rea.cz.

9. Ponořte se do mléka

Pokud chcete zvolit levnější variantu, naložte se jednoduše doma do vany. Stačí patnáct až dvacet minut a uvidíte, jak vám bude příjemně na těle i na duši. Serepetiček z obchodů sice můžete použít spoustu, ale není nad to si připravit domácí lázeň. A náš tip? Do vany s horkou vodou přidejte jeden litr mléka a několik lžic včelího medu pro zklidnění a zvláčnění suché pokožky. Druhou variantou je odvar z mátových lístků, který připravíte spařením máty do půl litru vody a zakápnutím šťávy z půlky citronu. Vše pak nalijte do vany. Atmosféru v koupelně pro větší relaxaci dolaďte svíčkami.

10. Občerstvující mikrospánek – Power-napping

Power-napping je speciální metoda mikrospánku proslavená jako technika klíče. I když to zní neuvěřitelně, díky ní načerpáte tolik energie, jako byste spala hodinu. Tajemství spočívá v tom, že nakrátko usnete a procitnete dříve, než se dostanete do hlubokého spánku. Lehněte si na pohovku. Do jedné ruky uchopte svazek klíčů a natáhněte ji přes sedák židle tak, aby dlaň přesahovala jeho hranu. Nesmíte se ovšem dotýkat podlahy. Pak začněte usínat. V okamžiku, kdy klíče spadnou na zem, probudí vás to. Vstaňte a krátce se projděte. Pak se můžete vrátit k započaté činnosti. Svěží a plná energie.
Aktualizováno Čtvrtek, 01 Prosinec 2011 09:02