Menzes vadí studené potraviny! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Soňa Šímová   
Pondělí, 14 Duben 2008 11:56

Je po dovolené a vy jste stále unavení? Nemůžete zhubnout a trápí vás bolestivá menstruace? Pak místo dopingu sledujte jeden den svůj jídelníček. Může totiž hrát významnou roli… Jak jsme si již říkali, podle tradiční čínské teorie, existují potraviny s hřejivým a chladivým efektem. Obě skupiny mají svá pro a proti. Rozehřívat bychom se měli především v chladném období a chladit zase v letním. Špatně složený jídelníček může způsobit časté močení, oslabené trávení, nadměrné zahlenění, či dokonce chronickou únavu.

Když menstruace přichází, doporučují se nejíst slané, ale dodat chutě kyselé. Jakým potravinám bychom se měly vyhýbat, pokud nás trápí opožďující se, vynechávající, nebo bolestivou menstruace?

Zvláště zimomřiví by se v zimě měli potravinám s chladivým účinkem vyhýbat. Pokud se těmito potravinami ládujeme ve větší míře, může vyvolat zhoršení potíží, které jsou typické pro organismus ve kterém převládá jinová, chladná energie. Vyhýbat se jim je dobré i pokud nás trápí poruchy plodnosti a do jídelníčku je zařazovat až v teplejším, letním období, či v případě, že máme doma hyperaktivní děti. Hyperaktivita je prý totiž způsobena přehřátím organismu, který je třeba zchladit a mezi osvěžující, chladivé potraviny patří…

Nápoje: zelený, meduňkový, mátový čaj, pivo a šampaňské

Mléčné výrobky: smetana, tvaroh a kysané výrobky jako je kefír

Obilniny: žito, pšenice a ječmen

Luštěniny: sójový sýr tofu, fazole mungo a hrách

Zelenina: brokolice, květák, salát, čínské zelí, cuketa, okurka, paprika, špenát, čekanka, ředkvička, červená řepa, kedlubna a celer

Ovoce: medový meloun, hrozny, jahody, rybíz, angrešt a borůvky, bezinky, ale kupodivu také jablka, hrušky a banány, avokádo, mandarinky a pomeranče

Maso: krůta, kachna, husa a králík