Energie nejen pro děti

Chystáte se na výlet s dětmi? Nezapomeňte do batůžku přibalit PIKNIK nebo PIKAO. Zahuštěným slazeným mlékem zajistíte doplnění energie, zaženete hlad a jeho chuť vás zaručeně nezklame.

 

Celý článek...

Aktuální číslo

2018_duben

ke stažení v pdf

Reklama v porodnici PDF Tisk Email
Napsal uživatel Moni   
Úterý, 24 Listopad 2009 23:15

Myslela jsem, že jsem přecitlivělá po porodu, ale ještě dnes, rok po porodu, mi leží v žaludku praktiky společností, které přes zdravotníky uhání čerstvé maminky k nákupu jejich zboží a produktů.

 

 

Vzpomínám si na svůj první balíček, který jsem dostala na gynekologii. Ten mě potěšil, byl v něm časopis, který jsem s chutí při čekání přelouskala, reklamní vzorek plenek, přebalovaní podložka, lžička a dudlíček. Pak hromada letáků, které jsem většinou vyhodila. Jako prvorodička jsem ocenila to, že jsem nemusela v obchodě přemýšlet hodinu nad tím, jaký dudlík vybrat a v duchu jsem se usmívala nad chytrým tahem jeho výrobce. Zrovna tak plenka se mi líbila a značku jsem si začala kupovat.

 

Méně už mě ale potěšily balíčky v porodnici nebo spíše jejich propagace zdravotnickým personálem a následné balíčky u pediatra mě také nenechali klidnou. Totiž většina věcí v nich mi přešla v pořádku, přesnídávky jsem využili při prvních příkrmech, ale co mi vadilo, byla kojenecká mléka a kaše. Dostaly jsme igelitovou tašku s různými sáčky umělé výživy a dokonce i krabici mléka vhodnou od narození. Měla jsem potíže s kojením a sestra mi to předala se slovy „kdyby se to kojení nezlepšilo, tak doporučujeme tuto výživu.“ Další umělé mléko jiné společnosti, ale se stejnými slovy, jsem si odnášela po 14 dnech skoro neúspěšného kojení, od své pediatričky. Asi i natruc takové nehorázné reklamě, jsem se nakonec rozkojila a kojím dodnes.

 

S ještě horšími praktikami jsem se ale setkala u pojišťováků. Ti přímo od porodnice získali telefonní číslo. To mi sice nepotvrdili, ale jak jinak mohli vědět, že jsem po porodu? Po čtyřech dnech v porodnici mě konečně pustili domů a já si užívala večerní klid, kdy byla malá nakojená, já měla všechno vybalené, uklizené, v pračce se pralo prádlo a já pomalu usínala, když v tom se rozdrnčel telefon a vzbudil mimčo i mě. „Dobrý den, tady xy z pojišťovny…. Dozvěděl jsem se, že se vám narodilo miminko a tak bych vám chtěl pro něj nabídnout životní pojištění. Máme teď výhodnou akci….“ Žádná otázka, jestli neruší, žádné, gratuluji k narození miminka, žádné jestli mám vůbec zájem se s ním bavit… Když se zeptal, kdy by se mohl stavit, odpověděla jsem, že nikdy, že je neomalený, protože jsem 5 dní po porodu, kdy rozhodně nemám myšlenky na nějaké pojištění, nemám zájem, aby mi domů lezl cizí chlap, který volá ještě v tak špatnou dobu, že mi vzbudil dítě. Na dotyčného pojišťováka jsem následně podala stížnost a malou nakonec pojistila jinde.

 

A tak přemýšlím, kde je hranice morálky? Rozčilujeme se nad letáky s hračkami, které se dostanou do ruky dětem ve školce, ale není stejně barbarské obtěžovat maminky v šestinedělí reklamou na umělé mléko? Nejsem proti reklamě v porodnicích a u dětského lékaře, jen bych uvítala schůdnější formu. Co třeba se maminek nejprve zeptat, jestli mají o reklamní balíček tohoto obsahu opravdu zájem? Vím, že v některých porodnicích to tak je a někde dokonce dávají maminkám balíčky jen bez zavádějící reklamy na umělou výživu. A když už jsem se k ní vrátila, zákonem bylo zakázáno prodávat umělé mléko do 4 měsíce věku dítěte jinde, než v lékárnách. Nedávno jsem ale v obchoďáku na krabici s mlíčkem od narození, narazila. Ano, je to svobodná volba všech maminek, jestli kojit nebo ne, ale v citlivém období šestinedělí, by měly podle mě dostávat jen opravdu nezaujaté informace a ne ty zkreslené reklamou.

 

A co si o reklamě v porodnicích myslíte vy? Obtěžovala vás?

 

 
 
Stavění puzzle pomáhá rozvíjet mnohé dovednosti nejen u dětí

01Pro starší generace přináší puzzle možnost podpořit mozkovou aktivitu, postará se ale také o zábavu. Puzzle pomáhají nejen hravě a zábavně rozvíjet tvořivé dovednosti a jemnou motoriku, ale podněcují také zvídavost, touhu po dosažení cíle i radost z dokončeného díla.

 

Celý článek...

Kam s dětmi

Divadla
Kina
Města
Zoo