Dokonalý jídelníček! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Pondělí, 14 Duben 2008 09:59

Představte si, že jste novorozenci a můžete si svobodně vybrat, co budete konzumovat, abyste měli jistotu, že takové ošklivé nemoci, jako je třeba rakovina se opravdu, ale opravdu nemusíte bát. Víte, co by to bylo?
• Obvykle byste se vyhýbali červenému masu a živočišným a mléčným potravinám s vysokým obsahem nasycených tuků, jako je sýr a plnotučné mléko.
• Jedli byste spoustu ovoce a zeleniny, spolu s otrubami, zejména otrubami pšeničnými, a sušenými fazolemi.
• Pili byste hlavně zelený čaj a občas, pokud byste měli chuť, i kávu. Mléko byste pili nízkotučné.
• Jedli byste jogurt, zejména jogurt s acidofilní kulturou.
• Pokud byste pili alkohol, bylo by to jen velmi omezené množství.
• Mohli byste jíst úhoře, potravinu s nejvyšším obsahem vitamínu D, o kterém se předpokládá, že bojuje s rakovinou prsu.
• Před libovějšími rybami byste dávali přednost rybám olejnatým, například makrelám, protože ty překypují oleji typu omega-3, o kterých se vědci domnívají, že pomáhají blokovat rakovinu.
• Vzdali byste se silně solených a uzených výrobků. Pokud byste ochutnali nějaké maso, byla by to krůtí prsa bez kůže.
• Uzených solených mas, jako je například slanina nebo salám, byste se nikdy ani nedotkli.
• Jedli byste celozrnný chléb a nemazali byste si jej máslem ani margarínem.
• Pokud byste používali olej, nebyly by to tradiční rostlinné oleje, jako je olej kukuřičný a saflorový. Vybrali byste si olej olivový, řepkový nebo exotičtější olej lněný, který je miláčkem výzkumníků rakoviny.
• Byli byste blázni do salátů a vždy byste snědli zeleninu na talíři.
• Nikdy byste neměli dost brokolice, mrkve, rajčat, pomerančů a cibule.
• Milovali byste chuť česneku - syrového nebo vařeného.
• Táhlo by vás to k barevnému ovoci, jako jsou například jahody, maliny, meloun, pomeranče; vášnivě byste jedli červené hrozny.
• Jedli byste všechny druhy ořechů, protože obsahují ochranný vitamín E a jiné látky s protirakovinnými účinky, jmenovitě para ořechy kvůli selenu, vlašské ořechy kvůli kyselině ellagové a mandle kvůli kyselině olejové - ovšem zas tak fanaticky byste se jimi necpali, abyste nenabrali zbytečná kila. Štíhlejší lidé, kteří jedí méně kalorií totiž rakovině padnou za oběť s menší pravděpodobností.


Zdroj: Doktorka.cz,