Pitný režim kojící ženy PDF Tisk Email
Napsal uživatel Soňa Šímová   
Čtvrtek, 03 Září 2009 00:59

kojeniDříve jste do sebe sotva dostala doporučované dva litry tekutin a teď máte pít za dva, abyste měla dost mléka. Kolik vlastně ale máte vypít a čeho?

 

Pitný režim opravdu významně ovlivňuje množství mléka. Nemáte žízeň? K pití se prostě musíte donutit. Připravte si dvoulitrovou lahev a noste ji všude s sebou, upíjejte kdykoliv si vzpomenete. Ale pozor, ne najednou velké množství, s tím byste nadělala více škody než užitku. Zkrátka pijte po malých doušcích celý den. 

 

Kojící žena by měla vypít až 3 litry tekutin denně, záleží i na tom, co pije. Nejvíce by měla vypít neperlivé vody, vhodný je také bylinný, zelený nebo ovocný čaj případně směsi připravené přímo pro kojící a ředěné džusy. Můžete si čas od času dopřát i minerálku, ale pozor na bublinky! Na trhu jsou i speciální sušené prášky pro těhotné, které se zamíchají přímo do mléka. Ty nejen doplní potřebné živiny a pomůžou ke splnění pitného režimu, ale navíc vás zasytí a vy tak obohatíte jídelníček o chutnou svačinu.

 

Pokud jste náruživá milovnice kávy, nemusíte si ji odpírat ani pokud kojíte. Dejte si slabou těsně po kojení. Nahradit ji můžete například i chutnou Meltou nebo obilnými směsmi, které se zamíchají do mléka.

Pijete dostatečně? Sledujte svou moč, pokud je sytě žlutá, můžete být dehydrovaná.