Těhotenské cvičení PDF Tisk Email
Čtvrtek, 27 Listopad 2008 13:37

Devět měsíců prožíváme každá jinak. Některé maminky jsou rády, když můžou půl dne prospat a u postele mají pro jistotu kbelík, jiné budoucí maminky jsou nabité energií a i když nikdy nebyly příznivkyněmi cvičení, vrhnou se do všemožných aktivit. A co Vy?

 

Nejdříve doporučení od lékařů. Pokud jste cvičila pravidelně už před těhotenstvím, můžete pokračovat dále, jen musíte vynechat cviky na břicho a zvedání příliš těžkého závaží. Rozhodnete-li se ale cvičit až v těhotenství, začněte pomalu, zvolna a vyberte si nejlépe z kurzů určených přímo pro těhotné. Asi nejméně zatěžující, je plavání, ale je potřeba dodržet přísné hygienické podmínky a pokud to lékař nezakáže, používat do vody tampon. Na veřejných koupalištích totiž hrozí, že si z nich odnesete mykózu nebo zánět, který by mohl ohrozit vaše miminko! Jakékoliv cvičení rozhodně není vhodné pro ženy, které již dříve potratily nebo jsou po umělém oplodnění. A jak cvičily naše čtenářky?

„Já vyzkoušela několik druhů cvičení.“ Vypráví maminka roční holčičky, Andrea. „Na předporodním kurzu nám dali kontakty a si vyzkoušela dvě, které byly odpoledne. Vůbec jsem nepochopila, proč dělají některá cvičení jen dopoledne, kdy ženy s běžným těhotenstvím chodí do práce a ženy na rizikovém, které jsou doma, zase nemůžou cvičit. První jsem zavítala do sportovní haly na cvičení na balónech. Bylo to ale pro mě moc posilování a nijak mě to nebavilo. Potom jsem vyrazila s kamarádkou na plavání. To bylo sice příjemné, ale nebavila mě ta dlouhá anabáze, po práci se dopravit do bazénu a potom večer s mokrými vlasy pod čepicí, letět zase domů. Nakonec jsem objevila gravi jógu. Naučila jsem se tam dýchat, uvolnit, cvičení mě nijak nenamáhalo a přitom jsem se cítila bezvadně. Cvičila jsem ještě tři týdny před porodem, dokud mi to břicho dovolilo.“ Usmívá se Andrea.

Bětka zvolila úplně jiné cvičení. „Přišlo mi zbytečné utrácet za drahá těhotenská cvičení, a tak jsem chodila na túry. Pro ně byly potřebné jen pořádné boty, a ty bych si stejně kvůli velké zátěži s rostoucím bříškem pořídit. Každý měsíc jsem si naložila o kilometr víc a hledala stále nové a nové trasy v okolí. Každotýdenní chození na túry jsem pak zužitkovala i jako čerstvá maminka. Ondra totiž trpěl na koliky a nechtěl spát, drncal ho jen kočárek a tak jsem s ním chodila na několikahodinové procházky, díky kterým jsem se rychle dostala zpět do formy a už půl roku po porodu jsem měla svou původní váhu a navíc efektně vypracovanou postavu.“ Uzavírá Bětka.

Tereza zvolila vodní aerobik pro těhotné. „Ke cvičení mě to nikdy netáhlo, ale když jsem musela jít z práce marodit, protože jsem jako zdravotní sestra kvůli infekcím, nemohla pracovat v těhotenství, chyběla mi nějaká aktivita. Kamarádka mi poradila aerobik pro těhulky. Voda nás úžasně nadnášela a všechny cviky byly o to jednodušší. Jen když jsem vylézala z vody pocítila jsem opět tíhu bříška. Bohužel jsem 2 měsíce před porodem musela s vodním aerobikem skončit právě kvůli poševní mykóze. Tak jsem potom chodila jen na procházky a také to šlo.“ Vypráví Tereza.

Cvičily jste v těhotenství? Jak? A pomohlo Vám to v něčem? podělte se s maiminkami o Vaše zkušenosti.

Aktualizováno Čtvrtek, 27 Listopad 2008 14:36